16 november 2005

Jag är sjuk...

Och nej, då menar jag inte sjuk i huvudet fastän vissa skulle tro att jag menar det. Jag nämner inga namn, men jag kan ju säga att jag har en bror... ;o)

Jag är förkyld. Både Peter och jag var hemma hela förra veckan pga att vi inte mådde bra. Framåt helgen blev vi bättre och Peter blev så pass bra att han kunde gå till jobbet. Jag blev helt bra (kändes som så iaf) tills söndagen då jag fick gräsligt ont i halsen, feber och kände mig som en påse ap-avföring.
Men jag kände att jag var tvungen att gå till jobbet eftersom jag varit hemma så mycket redan, dessutom behövde jag ett läkarintyg för att få vara hemma mer. Så när måndagen kom... Så stannade jag hemma. Jag mådde så dåligt med ont i hela kroppen, feber osv att det bara inte gick att gå till jobbet.
Sedan kom tisdagen, jag mådde precis likadant (fast nu hade näsan börjat med) så jag ringde jobbet och sedan till sjukhuset. En halvtimme senare var jag på sjukhuset och Läkare Granit satt och frågade ut mig lite, lyssnade på mina lungor, kollade mig i halsen, frågade lite mer och skrev på datorn. Så nu är jag "sjukskriven" tills på fredag för förkylning och övre luftvägsinfektion.


Och det som följer nu, bli inte arga! Jag är ju sjuk...

Men jag kan inte låta bli att lägga upp dessa bilder. Och säg inget om att det bara är på er, jag finns också med!

Här är iaf lite olika miner och ansiktsuttryck som fastnat på linsen:

Vi börjar med en mild på min morbror B-E, "minen" är att han har på sig glasögon, vilket han i vanliga fall inte har.

Är det bara jag som tycker han påminner om Leif "loket" Olsson här?

Nej, det här är inte en rymdvarelse, det är fortfarande min morbror. I vanliga fall ser han inte ut så här. Jag lovar...

Mamma tycker inte om min blixt...

Det här är taget på B-E's 50 års kalas. Undrar vad hon har fått i sig?

Tar man bort hennes min och B-E i bakgrunden så måste jag säga att hon passade väldigt bra i de här glasögonen.

En klassisk bild på min mor, att se ytterst plågad ut på foto.
Och här kommer min Älskling med på bilden med.

Han verkar tycka om att skrika. Men inte på mig iaf.

Jag vet inte vad jag ska säga om den här...

Jag tycker han påminner lite om Snoop dogg...

Bööööö...

Ghaaaauu...

Nu skriker han igen!
Fast den här bilden tycker jag är lite cool.

Peter med glasögon. Inte dumt alls, om det inte hade varit för minen.

Peters föräldrar, syster och hennes pojkvän var på besök. Peter tog en bild på sin mor när hon satt och pratade. Så här blev den.

Och så bilderna på mig:

Jag försöker undvika kameran, men lyckades inte.


Här kommer en liten bildserie från när jag skulle slinga håret. Peter tyckte jag såg rolig ut i hättan så han skulle fota det. Men jag tycker aldrig jag blir bra på kort så varför ens försöka?

Äääääähhh...

Eeeeehhhh...

Gggggggggh...

...

Iiiiiiiiiiiii...

Blääääää...

Tihi...
Här kunde jag inte hålla mig längre.

Ooooo eeeeeeeeee...

Hehe..

Garrrr...

Så, och nu var det slut med det lilla roliga. Nu ska jag lägga upp denna blogg och se vad som händer.


1 kommentar:

Deps sa...

Jag tror folk tror att jag tror att jag har en hjärnblödning.
Tror jag.

RRAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRG!