4 maj 2006

Grillning på balkongen

I går var min mor o bror snälla och åkte till Jysk för att köp ett par saker åt oss. Ett nytt skrivbord till Peter...


...och så ett bord till balkongen här.
I dag var Peter och jag en sväng till stan. Först gick vi och åt lite. Sedan gick vi till Granngården där vi köpte lite fröer, balkonglådshållare och lite blommor att ha i balkonglådorna.
Därefter blev det Willys där vi inhandlade en elgrill att ha på balkongen och två glassar. Det var oerhört varmt ute i dag och vi njöt så mycket vi kunde. Att slippa vinterjacka, eller jacka helt och hållet, var verkligen skönt.
Vi tog även vägen förbi ICA och köpte ett par stolar till balkongen.
När vi kom hem var vi jättetrötta och varma, men då kunde vi sätta oss på balkongen och mysa med var sitt glas juice med is i. Mmm.

Framåt 8 på kvällen satte vi oss på balkongen (efter att Peter varit ute och jagat glassbilen som skulle ha stannat utanför oss mellan 19.30 och 19.45 men inte kom) med vår nyinköpta grill och det vi hade hemmma, hamburgare. Här är vår nya grill.


Sedan måste man ju ha lite tilltugg.


Här ser man knappt min Älskling som sträcker sig efter något på det nya bordet.


Medan vi satt och njöt av vädret och väntade på att hamburgarna skulle bli färdigt ringte Peter till sin mor och far på Öland. Då ser han ut så här:


Måste ta med den här bilder också, en av alla de hundra bilder jag har på underbara Peter när han är söt.


Och nu sitter vi inne vid var sin dator och tar det lugnt efter en ganska händelserik dag. Det är fortfarande skapligt varmt ute, även om en tröja kan kännas bra att ha på sig. Men nu är det mörkt och både Peter och jag har jobb i morgon även om jag inte börjar förän 4 på eftermiddagen. Jag jobbar natt igen och Peter jobbar förmiddag och eftermiddag och kommer inte hem emellan. Det betyder att när han går hemifrån i morgon vid kvart över 7 så kommer vi inte att träffas förän efter 9 på Lördag. Inte roligt när det blir så (och tyvärr blir det så rätt ofta) men vad gör man inte för att man ska få pengar? I dag har jag iaf haft Peter för mig själv nästan hela dagen och det har varit underbart!

Ska försöka skriva lite oftare i fortsättningen...

Natti natt på er!

Inga kommentarer: