9 mars 2010

Sjukhusbesök

Har varit på sjukhuset i två omgångar i dag. Ena gången var det med Peter. Det var dags för oss att bli lite stuckna inför resan. Hepatit A, polio och stelkramp. Har aldrig haft något emot sprutor och den här dagen förändrade inget. Det kändes inte ett skit. Två av sticken kände jag inte alls till och med. Efteråt firande vi med mat på Gotteriet. ;)
Det andra besöket (vilket egentligen var det första) var för att försöka ta reda på varför jag mår så dåligt hela tiden. Huvudvärk, illamående nackvärk och lite annat. Det lustiga är att allt verkar bero på just nacken. Vi pratade väldigt mycket och för en gångs skull så kan jag säga att det faktiskt gav mig något att gå till en läkare. Hon lyssnade, förklarade och verkade faktiskt veta vad hon pratade om. ;) Hon visade mig lite övningar också som jag ska göra tills jag får en tid hos sjukgymnasten. Det känns skönt att veta vad man ska göra för att må bättre. =)
Dessutom har jag visst karpaltunnelsyndrom. Det är värre i högra handleden än i vänstra. Har fått tabletter som ska hjälpa (och dessutom tabletter som ska hjälpa min mage mot de första tabletterna...) och så ska jag få en tid till en arbetsterapeuten för en stödskena.
Tja, min kropp mår kanske inte så jättebra, men det är på väg att bli bättre iaf! =D

2 kommentarer:

Nilla sa...

Så bra att du kom till en Dr. som begriper... och nu hoppas vi att du får ordning på kroppen. =)
Lycka till med kramar

Örnens blog sa...

Hade ju varit kul att få höra sånt via telefonen! =/ Men skönt att du äntligen fått en läkare som lyssnar och som verkar göra något åt det =)