20 mars 2010

Stöd

Var hos en arbetsterapeut i fredags. Satt och pratade om vad vi kan göra för att min handled ska bli bättre. Ev blir det en plastskena som jag får ha på min under natten, men vi ska första prova en mjukare skena (den till höger) och se om det räcker med bara den. Har varit lite slö och inte använt den än, den måste nämligen blötas och formas först. Dessutom har jag fått låna en prov-"handske" (till vänster) som jag ska använda på bla jobbet. Förhoppningsvis kan jag få en sådan från Sensia via jobbet, annars kostar det en slant. Vi får avvakta och se helt enkelt.


Inget nytt från sjukgymnasten, de har fortfarande inte hört av sig så jag får väl ta och ringa dem nästa vecka. Däremot har Peter och jag börjat på gym igen. Bara varit där två ggr än så länge men det var ju i torsdags vi skaffade korten så det tycker jag är ok. ;)
Men jag märker hur jäkla fel jag är i nacken och axlar. De övningar jag fick av läkaren försöker jag göra när jag kommer i håg det. Men det är rätt jobbigt. Så lätta saker att göra som att rulla med axlarna eller veva med armarna kan göra skit ont. Och särskilt högra axeln knäpper och krasar rätt så jobbigt. Nu på gymmet jag har försökt med en hel del maskiner som ska vara bra för de områdena och det går väl sådär. Men jag får ge det tid. Flera års besvär kan ju inte försvinna över en natt tyvärr. Synd bara att jag ska vara så attans otålig...

Inga kommentarer: