25 maj 2005

Studieplaner

Har kollat runt lite efter olika utbildningar och hittat ett par som låter intressanta. Men det är ju lite sent att söka in nu till hösten. Tom på aktivitetshuset tycker att jag ska göra det iaf eftersom jag kan få en plats som reserv. Men innan dess måste jag väl läsa in något ämne vilket nog bara är bra. Kan behövas en mjukstart till pluggandet eftersom det iaf var ett år sedan jag senast satt vid skolbänken.

Ett ämne som jag i stort sätt måste läsa är matematik C. Jag läste A och B på gymnasiet och hade ganska lätt för det. Men jag är sådan att använder jag mig inte av det jag har lärt mig så glömmer jag bort det ganska fort. Så jag får väl se hur det kommer att gå när jag kastar mig in i C. Förhoppningsvis kommer minnet för en gångs skull att backa upp mig, annars kommer jag väl att sitta där som ett fån och räkna på fingrarna.

Det var dock ett program som sista anmälningsdagen var i oktober och sedan började man till vårterminen. Det skulle inte vara så dumt. Då hinner jag ju också bekanta mig med tanken lite mer. Tror ändå inte jag hittar ett jobb innan dess och i stället kan jag söka praktik inom något med djur och se om det skulle passa mig eller inte. Hm... Låter ju nästan som en plan.
Fast ni ska se att arbetsförmedlingen och aktivitetshuset tycker något helt annat.

Inga kommentarer: