7 juni 2005

Taskig pojkvän

Jag har kommit fram till att min pojkvän är ganska taskig.
Han brukar alltid "fnissa" lite när jag inte når tex en bunke på översta hyllan i köket och sedan mår han nog ganska bra när han, utan att ens höja sig på tå, tar ner bunken och ger mig den. Den minen han har då får en ibland att vilja nypa honom ordentligt i näsan. ;o)
Häromdan ville jag verkligen få ner den där bunken helt själv. Så jag skräckte på mig så mycket jag bara kunde, hoppade och gruffade. Till slut tog jag en "stektång" och började putta till bunken så att den kom längre och längre ut.
Ni kan tänka er hur gärna jag verkligen ville ha ner den alldeles själv när Peter stod jämte hela tiden och småflinade åt mig.
När jag puttat till den tillräkligt, för att den ska ha en kant utanför hyllan som jag kan få tag i med fingrarna, släpper jag tången och sträcker mig på riktigt ordentligt och får tag i den så pass mycket att den lutar över kanten och är på väg att trilla ner.
Jag sträcker upp både händerna så att jag kan ta emot den.
Den är på väg.
Jag ser den komma.
Den är nära.
DÅ sträcker den småflinande Peter upp handen och puttar in den längst in på hyllan igen.
Tror ni jag blev glad då?

...

En annan händelse som stärker den teori jag har om att Peter har en mörk sida:
Jag ligger lugnt på soffan och tittar på Tv medan Peter sitter vid datorn. Jag känner att jag är lite sömnig och sluter ögonen för en sekund.
Antagligen nickade jag till.
Under tiden hör Peter att jag snarkar och går fram till mig. Fastän han vet så väl att jag inte klarar av att ha något eller NÅGON framför ansiktet när jag vaknar (det har han märkt tidigare), så lutar han sig fram och ger mig en puss.
Allt jag märker är att jag vaknar av att något varmt och fuktigt är på mina läppar och att något stort och mörkt är precis framför ansiktet.
Vad gör jag då? Skriker så klart!
Sedan har han mage att säga att JAG skrämde HONOM!

Jisses... Undrar om han verkligen vill ha en flickvän? ;o)

Nä, nu ska inte jag vara taskig. Peter har sina bra stunder med. Ibland. Någon gång. Eller?
Det måste ju inträffa! ;oP

Förresten är det 7 månader sedan vi blev tillsammans i dag. Wee!
Älskar dig Peter!

1 kommentar:

Anonym sa...

Angående bunken: Har INTE en enda aning om vad jag tänkte när jag gjorde så. Har bett om ursäkt, ber om ursäkt, och kommer att be om ursäkt! :*
...Men lite skoj var det allt.

Angående sovande Jenny: Jag är helt oskylldig! Inte mitt fel att du ser så söt ut när du sover! Och du skrämde mig visst. Ena stunden ligger du och småsnarkar, i andra skriker du i höga skyn. :)

Och jag är jätteglad att jag har dig som fickvän! FÖr du är så go! :*
Nu har det gått 7 månader och dom har varit underbara. Puss på dig min älskling!