1 juli 2005

Första veckan på jobbet

Jag vet inte hur jag ska beskriva den här veckan. Jobbig. Lätt. Slö. Fullt upp. Påfrestande. Rolig.
Japp, Jenny har till slut fått jobb.
Kanske inte ett sådant jobb som jag helst ville ha, det är "bara" i 6 månader och inget vidare betalt. Men som jag ser på det: Ett jobb, vara i 6 månader och jag får betalt. =o)
Min titel är egentligen ungdomsresurs, men jag gör i stort sätt samma saker som ett vårdbiträde. Jag har ju sommarjobbat 2 veckor tidigare på ett äldreboende och trivdes ganska bra. Felet var att jag bara var 14-15 år då och fick inte göra så mycket. Nu är jag ju över åldersgränsen. Dock skulle jag behöva gå en kurs i "flytteknik" men alla platser är tillsatta. Får se hur det blir.

Den här veckan och nästa vecka har/ska jag jobba från 7:oo till 16:00 och visst är det segt att gå upp och gå till jobbet när man tidigare kunde ligga och dra sig på mornarna. Men det är bra också. Jag som har sömnproblem periodvis, har aldrig sovit så gott som de här nätterna. =o)
Halva v.28 till v.31 ska jag vara på en annan avdelning än den jag är på nu (det är inte "min" avdelning så glada över, de vill ha mig för mig själv...) och då blir det andra tider. Som tex första dagen då jag börjar 13:00 och slutar 21:15 och dagen därpå jobbar jag 7:00 till 14:30.
När jag kommer tillbaka till "min" avdelning igen ska vi ev göra upp ett schema till mig så att jag får lite olika tider.

Hur trivs jag där då? Ja... I börjar var det lite sådär, jag visste inte vad jag fick och inte fick göra och kände inte en kotte. Nu har jag börjar komma in i det lite mer. Och jag måste säga att jag faktiskt trivs ganska bra. Visst kan det vara lite jobbigt ibland. Det är ju en avdelning för dementa och de flesta av dem behöver hjälp med i stort sätt allt. Fast de är ju så söta också. I bland räcker det med att man kanske säger att det var en fin blus de har på sig och de spricker upp i ett ljuvligt leende.
Sådant tycker Jenny om!

Nu är det 50 minuter kvar tills min mor kommer och hämtar mig. Hela veckan har jag bott hos min pojkvän. Och det är inte bara eftersom jag älskar att vara i närheten av honom, utan även eftersom resten av familjen flyttar upp till sommarstugan nu (dit jag ska när mamma kommer), plus att ifrån hans lägenhet är det bara 3 minuters promenad till jobbet. =o)

Ingen sovmorgon får jag i morgon heller. Nej, då ska vi till Sunhults loppmarknad vid 8. Det är tradition att åka dit varje år. Och dessutom skoj.
Ingen sovmorgon på söndag heller eftersom jag måste gå och lägga mig tidigt på kvällen om jag ska orka upp på måndag.

Nåväl...
Ser fram emot när jag börjar få min lön. Har stora planer då. För det första ska jag skriva in mig på körskolan så att jag äntligen kan ta körkortet. Sedan ska jag leta lägenhet så att jag kan flytta hemifrån, betala av min kamera, köpa ny kamera m.m.

Nä, nä. Nu ska jag packa ihop alla min grejer jag slängt runt i pojkens lägenhet.

Ha en underbar helg!!!

Inga kommentarer: