16 september 2005

Bara 2 veckor kvar!!!

Japp, om två veckor (kanske någon/några dagar tidigare) flyttar Peter och jag äntligen in i vår lägenhet.
Då blir det mye stök och stim kan jag lova. Det ska packas, städas, flyttas, packas upp, placeras osv. Sedan när vi fått någorlunda ordning på allt ska jag sy gardiner och kuddfodral och dessutom hinna baka för bara några dagar efter vi har flyttat in fyller jag. Sedan kommer tre små(?) katter som flyttar in hos oss.
Synd att man ska hinna med och jobba också. Tänk vad mycket tid man skulle ha om man inte hade ett jobb. Men å andra sidan skulle jag inte kunna flytta om jag inte hade ett jobb så det går på jämt ut.

I dag har jag mått skit hela dagen. Varit kallsvettig, hostat, yr, matt mm. Så efter lunch gick jag inte tillbaka till jobbet. Jag la mig på sängen och sov i ca en och en halv timme. Efter det kändes det faktiskt lite bättre.
Och gulliga Peter: Under den tid vi båda var hemma på lunchen låg han jämte mig på sängen och höll om mig. Det var väldigt mysigt och var verkligen något jag behövde just då. Dessutom erbjud han sig att göra i ordning te till mig och hämta huvudvärkstabletter innan han gick tillbaka till jobbet. =o)

Nä, nu orkar jag inte skriva mer för denna gång.

Inga kommentarer: