22 september 2005

Diggidigg

Någon gång nästa vecka (om jag har tur) kommer jag att vara ägare till en digitalkamera. Det kommer inte att vara världens bästa kamera precis, men fullt tillräcklig för tillfället.
Visserligen älskar jag min Canon (analog systemkamera), för alla möjligheter man har med den. Men med en digitalkamera slipper jag att direkt tänka på kostnaden för alla dessa kort jag tar. Dessutom kan jag se bilderna direkt och de bilder jag vill ha som papperskopia skickar jag bara i väg och får hem dem för bar
a 1.19kr/bild. =o)
Räkna med att jag kommer att lägga u
pp en massa bilder här nära jag har fått kameran!

Bara 8 dagar kvar nu.
Helt otroligt hur tiden kan gå så sakta fast den går så fort...
I dag får de som bor i vår nya lägenhet tillgång till sin nya lägenhet. Jag skulle tro att de vill ha helgen på sig att flytta och städa, kanske någon dag extra ändå. Sedan ska Tranås Bostäder besiktiga lägenheten och efter det får vi nycklarna. Vi borde få tillgång till lägenheten lite tidigare.

Det ska även bli skönt med en bredare säng. Inte för att jag har något emot att vara nära älsklingen, men i bland blir det lite väl varmt. Eller som jag märkt de senaste nätterna: Nu när jag hostar mycket (pga förkylning och så) har jag svårt att sova vilket medför att jag vänder och vrider på mig, går på toaletten, går för att dricka vatten osv. Varje gång är jag rädd att jag ska väcka Peter så att han inte får sova ordentligt. Med en bredare säng behöver jag inte vara lika orolig.

Nåväl, ska nog ta mig ett äpple nu.

15:34
De ringde om min kamera för en stund sedan. Den ska komma på måndag eller tisdag och eftersom jag får pengar på tisdag så kommer jag då att ha en digitalkamera! ;o)

Inga kommentarer: