25 september 2005

Got my diggi!

Japp, nu har jag fått den. Min första digitalkamera! ;o)
Jag hade ju fått besked från Hegethorns att det skulle ta ca 2-3 dagar innan jag fick kameran. Det tog 1 dag. Så jag rekomenderar dem varmt.

I fredags var vi alltså och hämtade ut den och då var jag, min mor, bror och Älskling på väg till Eksjö för att gå på bio. Liftaren Guide till Galaxen gick där och vi har alla gått och väntat på att få se den. Skulle vi vänta tills den kom till Tranås, skulle vi väl få vänta i evighet (säger jag och så kommer den säkert om ett par veckor...).
Filmen var bra, man skrattade flera ggr. Men om man läst boken (böckerna) så förväntar man sig mer, mycket mer. Dessutom var det mycket som inte stämde. Men men, det är ju Disney som gjort den så de "måste" väl ändra en del.

I morgon är det jobb igen. Känns lustigt att jobba efter att ha varit hemma i en vecka.
När vet man egentligen när man ska stanna hemma för ens egen skulle och för "de äldres" skull?
Nu har jag väl varit hemma för min egen skull. Pga hostan har jag inte kunnat sova om nätterna, så fort jag gjort något så har jag blivit matt och trött och jag har haft huvudvärk med jämna mellanrum.

Men om man är förkyld och tycker att man ändå kan gå till jobbet, man behöver pengarna och man skulle ändå ha tråkigt hemma. Ska man verkligen gå? Om man råkar smitta någon av de boende kan ju de bli mycket värre än vad man själv var.
Ja, jag vet inte.

Denna natt som varit, var sista natten hemma innan Peter och jag flyttar. Nu sover jag ju hos honom tills lördag (ev fredag) då vi flyttar.
Men det ska bli intressant den här veckan. Peter har packat 2 kartonger (som han nog får packa om efterson de är alldeles för tunga...) och inget mer (iaf just nu). Så han ska packa hela lägenheten på ca 4 dagar och sedan ska vi städa den. Dessutom är det hans tur att diska... ;o)

Nej, nu ska jag slänga ihop mina grejer och åka till Älsklingen. Måste ju se till att han äter mer än de miniskorpor som han livnärt sig på sen i går (har jag inte rätt Peter?).

Inga kommentarer: