15 augusti 2006

En dag vid en pöl...

Det var varm ute och vi (Peter, jag , min bror och mor) bestämde oss för att åka ut och ha picknick. John tyckte vi kunde åka till den här lilla pölen i närheten av sommen. När vi väl kom dit tyckte vi att det var fint och så, mysigt och inget folk. Men vattnet... Jag har lite "botten-skräck" och där tänkte jag INTE bada. Vattnet var svart, man kunde inte se en cm ner och kanterna var sunkiga. Peter däremot... Han är lustig, han är en riktig badkruka. Men här av någon anledning tänkte han visst bada. Han som knappt lät mig packa ner badbyxorna till picknicken. Men när han väl fått på sig byxorna och var på väg ner så såg han ut att ångra sig lite...
Eeeee, ska jag verkligen???

Hum, ingen som kan rädda mig?

Nä, nu SKA jag ner!

Fast det ser ganska kallt ut...

Nu är benet nere!

Weee, jag klarade det!


Efter ett par sekunder: Flytt på er! Jag ska UPP!

Eeek, så varmt var det visst inte.

Uff, skönt att vara uppe!

Och så torka lite...

Tar du fortfarande kort på mig?

Måste ha en sigg...

Ta inte kort på mig då!
Suck, kunde ha blivit en sådan bra bild om bara inte Peters dumma hand varit där!

Sedan ska man vara dutti och byta om också.

Kan vara knepigt det...


Sedan gick Peter och John på upptäcksfärd i skogen. Och hittade en sten.


John stog säkert på marken.


Medan Peter tyckte det var roligare uppe.


Men sedan skulle man ju ner också...


Mamma och jag hittade blåbär.


Fast själv höll hon sig till lingonen.


Peter tyckte backen var intressant.


Här hittade han tydliga spår av att en bil blivit uppeldad.


Här är platsen vi var på. satt på "bryggan" och fikade.


Solen tittade fram också.


Utsikten från bryggan.



Sedan åkte vi hem. Det hade varit en trevlig och rolig dag.


Inga kommentarer: