15 augusti 2006

Öland 24-30 juli

Tillbaka till Öland igen. Denna gång i en hel vecka och för att ha semester! Wee!
Därför kommer nu lite bilder därifrån. Vi börjar med den alltid lika söta Peter som står och blickar ut över några båter i Sandvik. Vi hade varit där och ätit mums-laxpaj med romsås.

Detta är lite av vad Peter tittade på.

Där borta till höger på bilden var var vi åt.

Här sitter Peter hos sina föräldrar och leker vid datorn. Den kan han ju inte vara utan heller. Särskilt inte när det är semester. =)

En kväll åkte vi och hämtade kalksten som svärfar Lasse skulle svarva i till deras hemslöjdsbutik. Och ja, jag hjälpte faktiskt till, även om det inte syns just här...

Det fanns mycket sten där.


Väldigt mycket. Ändå är det här väldigt lite av det som faktiskt finns där.


Här står två små ögonstenar, Peter och Emil. Tyvärr tyckte ingen av dem om min kraftiga blixt på kameran.

Ja, någon så snygg kan faktiskt se lite mindre snygg i bland... Här står Peter i sina föräldrars hemslöjdsbutik.

Både nytta och nöje blev det på resan. Här är vi hemma hos Peters mormor Gertrud och då passade Peter på att vara ett snällt barnbarn och krattade lite löv. Dutti Peter. =)

Senare den kvällen åkte vi en sväng till Källagården och tog en öl (fast jag en cider då). Anledningen till Peters flin på den här bilden är att han, sekunderna innan bilden togs, sträckte upp handen och skakade till parasollet ovanför oss så att iskallt vatten ran ner i nacken på mig. Snällt va?

Den här kossan satt i fönstret mitt emot mig på Källagården, tyckte den var så tuff att jag tog att kort på den.

Under väckan på Öland åkte över dagen till Borgholm och kollade läget. Vi hade tur med vädret och under de timmarna vi strövade runt fick jag faktiskt lite färg. Äntligen! ;)

Dessutom tog vi en dag och åkte till Nybro för att hälsa på Peters barndomkamrat, Samuel, som för mindre än tre veckor tidigare hade blivit far. Isabella ska den lilla heta och hon var verkligen ljuvlig!
Så här ser iaf Peter ut på vägen "hem" från Nybro, i bussen.

I närheten av där Peters föräldrar bor finns det kohagar. Vid ett tillfälle var vi och försökte fota dem, men ljuset blev inte bra och jag blev inte nöjd med bilderna. Däremot den här bilden på Peter som får mig att bli alldeles varm i kroppen. Jag älskar den här pojken. =D

En kväll tog Peter och jag en promenad till stranden som ligger ca en kvart bort från svärföräldrarnas hus. Så här ser den ut.

Under den vecka vi var där var det ju så väldigt varmt ute och nästan värre inomhus. Men inte för oss! Gäsrummet ligger i källaren och där var det som varmast 22 grader. Underbart!
Anledningen till att det ser så stökit ut som det gör på bilden är att vi håller på att packa här.

På hemvägen tog vi färjan från Byxelkrok, där det just då var marknad.

Peter tittar efter Öland när vi åker därifrån. Borta bra men hemma bäst kanske? Fast så roligt kan det nog inte ha varit att komma hem då jobbet väntade dagen efter för honom. Semestern var slut.

Men innan resan tar slut får jag se något jag aldrig tidigare sett: Peter med bar överkropp bland folk (förutom när han någon gång badat...)! =O
Vill se oftare Peter! ;)



Japp, det var alla bilder jag hade från Öland. Vi hann med ganska mycket på den veckan, även om det fanns mycket mer man ville göra också. Men bada hann vi med iaf! Dock bara en gång, men skönt var det.


Inga kommentarer: