15 augusti 2006

Öland 9-11 juli

Den 9-11 juli skulle Peter och jag på blixtvisit på Öland för att gå på Peters brors begravning. Det var inte den muntraste stämningen, men för mig kändes det som en ära att få närvara.

Fick tillfälla att träffa de flesta av Peters släkt på hans mors sida. Här är hans mormor Gertrud. Men henne har jag träffat tidigare.


Morbror Sivert ville först inte vara med på bild, men Peter lyckades till slut fånga honom. Sivert bor på bra pendlingsavstånd från oss, ändå var detta första gången jag träffade honom.
Maria, Peters syster. Väldigt lika på många sätt, samtidigt som de knappt kunde vara mer olika...
Marias Chrille, det var av dem två vi fick skjuts till Öland.
Peter hade sådan otur att han fick feber och åkte på en rejäl förkylning när vi kom till Öland. När vi kom hem var det jag som blev drabbad ordentligt av samma sak. Och så smittade jag min mor och bror när jag kom hem...
Peters far Lasse. Här skönt tillbakalutandes på deras enorma altan.
Bilderna här ovan har alla Peter tagit (utan den på Peter själv), han gick och fotade alla där, utan sin mor. Så detta är den enda bild jag har på Gunilla från Ölandsresan, både denna och nästa...
Och här är lite fler bilder på JordhamnInnan vi åkte till Jordhamn var vi dock i Sandvik och åt bla laxpaj med romsås (mums!). Det var en väldigt fin solnedgång där med.

Japp, det var alla bilder jag tog den gången vi var på Öland. Men det kommer fler...

Inga kommentarer: