25 maj 2010

Bra och dåligt

Var i Eksjö i dag och träffade en ortoped angående mina handleder. Jag tycker min karpaltunnelsyndrom har skött sig rätt bra den senaste tiden och då blir man ju lite osäker på om det verkligen behövs några åtgärder. Men å andra sidan så har jag ju inte jobbat på 2,5 vecka också och det kan ju vara anledningen till att det känts så pass bra (helt bra har det ju inte varit). För innan semestern var ju särskilt högra handleden rätt illa. Efter de tester som ortopeden gjorde så märkte jag ju dessutom att det egentligen inte är bättre. Med de besvär jag har och efter testerna så tyckte iaf ortopeden att vi ska operera.
Men jag är osäker. Jag har ju redan opererat högerhanden två ggr innan och vet hur jobbigt det är att vara utan den i 6 veckor. Allt bök runt omkring och så finns det ju en chans att det inte blir bättre. Det kan dessutom, även om det verkligen inte är vanligt, gå illa.
Så jag försöker väga för och emot just nu. Som det känns just nu så är en operation onödig, men så som det kändes innan semestern skulle jag nog inte ha tvekat (tja, kanske lite då).
Det är ju ingen brådska så ortopeden lyssnade på hjärta och lungor och tog blodtrycket och sedan kan jag ringa till henne när jag bestämt mig.
Suck

Annars har det hänt en hel del annat. Både bra och riktigt dåligt.
Min morfars katt gick bort i förra veckan. Hon var lite till åren och har haft en hel del besvär så det var väl egentligen inte helt oväntat, även om det alltid kommer som en chock. Men hon var verkligen en fantastisk katt med väldigt stor personlighet. Det var morfar och Anitas lilla flicka och vi kommer alla att sakna henne väldigt mycket.

Tiden går fort. Peter och jag har redan varit hemma från våran Bröllopsresa i över en vecka nu. Det var helt otroligt i Egypten! Skulle jag börja skriva om det här så skulle jag få hålla på hela natten. Därför väljer jag att inte göra det och i stället hänvisa till min bilddagbok (2-17 maj) där en jäkla massa bilder är upplagda därifrån. Och skulle det vara något ni undrar över så kan ni ju alltid fråga.

2 kommentarer:

Örnens blog sa...

Mitt råd angående operationen är att du ska använda dina händer ordentligt framöver så kommer du att märka själv ifall det är nödvändigt eller inte. Sånt känner du bäst själv. Kramar

Siverth sa...

Bilderna i BDB har jag tittat på men eftersom jag måste jobba också blev det inga kommentarer =)