6 juni 2010

Nice helg

Ja, det har varit en riktigt bra helg för mig. =)
Fredagen började stilla med en skön myskväll för mig själv då Peter jobbade. Tidigare under veckan hade jag gjort i ordning balkongen så kvällen till ära satt jag där och åt middag. Grillad kyckling med potatis sallad och till dessert blev det glass. Jum! Film och soffmys resten av kvällen tills Peter kom hem med en bukett röda rosor till mig. Han är så gullig!
På lördagen pysslade jag om mig själv lite. Extra lång dusch med hårinpackning följt av en god frukost ute på balkongen. En måbra-morgon med andra ord. ;)
Sedan kom Alex och hämtade mig och vi åkte ut till Torpön. IVT hade sin årliga fisketävling och det var ett underbart väder så det var många båtar och mycket folk. Vackert var det också och jag hade jättetrevligt.

Tack Alex! =)
I dag började jag dagen med att städa. Det låter väl tråkigt, men det var helt ok. Det var inte mycket som behövde göras så det gick snabbt och kändes tillfredsställande. Min morbror B-E kom med tåget från Nässjö och när Peter kom hem från jobbet och min mor o bror kom över så tittade vi på det vi filmade i Egypten. Man längtade tillbaka när man såg alla välbekanta platser. =/
Därefter tog vi med oss krubb (en gigantisk pastasallad jag hade gjort tidigare under dagen) och drog till Hätte. Mat smakar alltid bättre när den förtärs utomhus tycket jag. Och det var riktigt gott. =)


Morfar och Anita hittade ut dit också då de var på besök utanför stan. Fick träffa deras nya katt Violetta för första gången.
När de åkte hängde B-E med dem medan vi gick till Sjökrogen och köpte glass. Passade på att spela lite minigolf med vilket man egentligen borde ångra med de resultaten. Men det var roligt iaf. =)
Nu sitter man och tar det lugnt lite en stund innan det blir bingen, är skittrött.

Inga kommentarer: