20 juni 2010

Operation?

Fick en kallelse för operation i veckan. Känner mig väldigt kluven. Jag vill ju och jag vet att jag behöver det, men samtidigt kommer det att bli väldigt jobbigt. Det blir ju då tredje gången jag opererar högerhanden så jag vet hur det blir. 6 veckor utan att kunna skriva ordentligt, att torka sig med fel hand, duscha med plastpåse om handen, be Peter platta mitt hår, välja kläder som går att ta på med bara en hand eller även här be Peter om hjälp. 6 veckor med bara 80% av ens lön, rastlöshet eftersom man bara går hemma och inget kan göra, frustration av hur svårt det är att sitta vid datorn och att försöka fotografera. För att inte tala om hur jag hatar att behöva hålla handen uppe, att svälta sig operationsdagen, alla papper att fylla i och skicka in och operationskläderna. Usch, dessa operationskläder! Slappa bomullstrosor, en ljusblå säck till rock och knälånga (tja, för mig lårhöga nästan) strumpor som hela tiden hasar ner. Skitsexigt! Sedan ska man då byta om till sina vanliga kläder igen, lullig och med bara en hand i en inte så jättestor toalett.
Dessutom är tiden till den 9:e augusti. Första dagen tillbaka till jobbet efter semestern.
Vad ska jag göra?
Tiden går ju att ändra om jag ringer och ber om det, men allt det andra? Vissa perioder har jag sådana besvär att jag inte skulle tveka om någon sa att jag kunde få det fixat samma dag. Medan andra perioder faktiskt är rätt bra. Om jag inte bär tungt, försöker ligga i sängen och läsa, eller något annat som kräver ett högt läge för handen eller är ansträngande. =/

1 kommentar:

Örnens blog sa...

Det sa du inget om idag! Eller var jag så döv att jag inte hörde det? =(