22 november 2010

Hemma från kiropraktorn

Hemma från mitt andra besök hos kiropraktorn. Sitter här (men bara en liten stund) iklädd en av Peters stora varma tröjor och med en gosig katt i knät. Mår lite sådär, en "knäckning" hon gjorde tog helt andan ur mig och jag känner av det nu med. Hon rekommenderade en veckas tablettkur innan nästa besök på tisdag nästa vecka. Mina låsningar hade, som väntat, gått tillbaka så jag kommer behöva kontinuerliga besök. Även nästa gång blir hos henne och sedan rekommenderade hon att jag pratade med jobbet igen för att börja gå till det stället som arbetsplatsen samarbetar med. Jag vet bara inte hur jag ska göra för att det ska bli bättre på jobbet. Man kan ju inte bara bota symptomerna utan att göra något åt sjukdomen. Jag försöker ju att stå och arbeta bra, lyfter med benen och sträcker på mig ofta. Men det är svårt när kroppen är van vid... Ja vad ska man kallade det? Ett inlärt mönster kanske?
Planerna för resten av dagen blir nog att ligga under en varm filt i soffan och kolla på film. Kiropraktorn ordinerade vila och värme. Inte mig emot. Skitväder...

Inga kommentarer: