19 november 2010

Veckan som gått

Den här veckan har verkligen varit skit.
Jag såg fram emot att äntligen få träffa kiropraktorn, särskilt med tanke på vilken ryggvärk jag dragit med. Men mina skuldror/axlar och nacke var också en stor anledning. Vet inte om jag ska skratta eller gråta med tanke på hur illa min kropp faktiskt var. Hon sa, och visade i den mån det gick, hur sned jag är. Från höft upp till nacken. Och hon ojade sig flera ggr över hur många låsningar jag har, överallt. Det enda positiva hon kunde komma på att säga var att det var tur att jag hade ringt henne.
Mm, visst är det uppmuntrande?
Det blev lite knådande och en hel del knäckande innan vi var färdiga för den gången och jag ska tillbaka på måndag igen. Kommer bli många, många vändor till henne.
Efter en god middag hos mor o bror den eftermiddagen blev det tidigt i säng då jag var väldigt trött. Hade ju fortfarande ont också. Men dagen efter... Jag var knappt människa. Frossa, huvudvärk och "lullighet" blandat med smärta var ingen rolig kombination. Men jag hade blivit förvarnad så det var nästan väntat.
I går kändes ryggen rätt bra faktiskt, även om nacke och axlar kändes precis som innan. Men i dag är ryggen ond igen. Har faktiskt varit ett smått helvete att klara av jobbet i dag. En hel del träningsvärk i bröstmusklerna, även det efter kiropraktorbesöket, har gjort det än mer besvärligt. Men jag tog mig igenom dagen och nu är det äntligen helg. Kunde inte ha kommit mer lägligt.

Förutom mina personliga besvär så har jobbet varit förjävligt den här veckan. Hela min avdelningar har formligen pyrt av ilska, frustration och ovilja. Jag vill inte säga för mycket om det, de i min närhet har redan fått höra det mesta =), men jag kan säga att jag vet en hel del människor som aldrig behöver oroa sig för ryggont. Nä, för det så behövs en ryggrad.

Ledighetsansökan för jul är inlämnad nu och jag har skrivit upp mig för julfesten. Och i dag har vi fått veta att vi en dag framöver kommer att få delta i en obligatorisk lära-känna-dina-arbetskamrater-och-ha-kul-dag på jobbet. Jag förstår varför den är obligatorisk, för annars skulle ingen gå. Undrar hur många som "råkar" bli sjuka den dagen?

I dag fick jag ändan ur vagnen och bokade biljetter till Betnérs uppträdande i Linköping den 7:e dec. De bästa platserna var ju redan upptagna såklart, men det ska nog funka ändå. =)

Nu ska jag fortsätta på mitt vin och kanske spela lite. =)

Inga kommentarer: