9 november 2010

Snö

Vaknade som vanligt 04:30 och går till badrummet. Jag hör att det blåser ute men vilken dag gör det inte det? Och tänker inte mer på det förrän jag går ut till köket för att sätta på kaffebryggaren. Halvt snöstorm ute! Och det så fortsätter det hela dagen. När jag väl kom innanför dörren, hemma, var jag vit, blöt och småtjurig. Visserligen tycker jag att det är fruktansvärt mysigt när det snöar ute och vackert är det med. Men då ska man sitta uppkrupen i soffan med en tjock filt om sig, inte pulsa i det släpandes på en cykel. Usch.
Humöret blev inte bättre när jag upptäckte att, för andra dagen i rad, så har en katt haft diarré och kräkts. Dagen till ära även i sängen. Men det är lugnt, det var på Peters täcke... ;)
Fast jag är lite orolig, får hålla noga koll på mina sötisar så det inte blir värre.

I helgen firades Halloween också. Fish & Ale hade fest både fredag och lördag så vi gick dit på fredagen. Blev lite bål och tilltugg här hemma först. Vi hade riktigt trevligt även om det nog hade varit mer folk utklädda om vi gått på lördagen. =)
Var ju såklart en sväng till kyrkogården också. Det är ju så vackert där på alla helgona och mormor ska inte behöva vara utan ljus.

I söndags hade Peter o jag varit tillsammans i 6 år. Tiden går onekligen fort. Det är så lustigt hur en annan människa, en utomstående, kan komma att betyda så mycket för en. Peter är inte "bara" min man. Han är min bästa vän, min älskare, min familj. Han är mitt liv.
Usch, nu känner jag mig lite sliskig... Men så är det iaf. =)
Vi hade inga stora planer för dagen, ville bara ta det som det kom. Det blev bio, god middag och mys. Perfekt ju. =) Filmen var "Due date" och var riktigt bra.

Nu ska jag ta och sätta mig vid xboxen och spela senaste CSI. Peter hade överraskat mig med att införskaffa den åt mig under natten. =)

Inga kommentarer: