11 april 2005

Bus

Vem behöver egentligen en väckarklocka när man har katter? Halv 6 vaknade jag av att Bus satt och slog (med klorna) på mina tår som stack fram under täcket. Som tur va så kunde jag somna om igen. Inte fasen ville jag går upp SÅ tidigt, där går nog gränsen.

Men på tal om Bus...
I går när jag satt i soffan skulle Bus promenera förbi mig på ryggstödet, som han brukar. Men den här gången fick han syn på något han inte gillade, något som fick honom att rygga tillbaka och slå i luften med framtassarna. Det var en hästsvans. Inte en svans på en häst nu utan hår som var uppsatt. Han vägrade att gå i närheten av den. Och råkade jag röra på huvudet ryggade han tillbaka ännu mer. Eftersom jag inte ville att han skulle börja slå på "svansen" och ev fastna så försökte jag ta ner honom från ryggstödet. Men då började han sparka med bakbenen och fastnade med en av sina klor i kinden på mig. Aj.
Sedan var han snabbt upp på ryggstödet igen. Han kunde ju inte släppa "svansen" med blicken, den kunde ju attackera! =O
Då fanns det bara en sak att göra. Ta av snodden så att "svansen" försvann.
Vilken blick Bus gav mig då!
Efter det var han inte längre rädd men fortfarande väldigt nyfiken. Tror han låg i någon halvtimma efteråt och bara luktade och bet i mitt hår (från ryggstödet).
Så... Mitt hår är inte slitet och rufsigt pga att jag plattar det så ofta utan för att jag har katter som ligger och biter på det. Så det så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänka sig....skylla på katterna! ;o)

Deps sa...

Jag skyller på plattången! :)

Jenny sa...

Är det ingen som tror mig? =o(