6 april 2005

Ekonom? Jag?

Jaha... Gjorde ett litet test på jobbkoll.se om vilket yrke (enligt "dem") som jag skulle passa som. Efter några frågor blev det svaret: Ekonom! Jag som inte ens kan få pengarna att räcka till slutet av månaden...Här kommer även den lilla beskrivningen av mig som följde med:

Den pålitliga

Pålitlighet är ditt honnörsord. Du ser till att alltid vara i tid
och hålla vad du lovar. Varken mer eller mindre.

Du är ytterst sällan festens medelpunkt, men du uppskattar
dina nära och kära mycket och drömmer om att bilda familj
som du kan ta hand om och försörja.

Yrkesmässigt passar du för att bli ekonom, där din pålitlighet
och även din noggrannhet kommer väl till pass. Det är inte osannolikt att du blir revisor och att du i sådant fall blir en
sådan som inte vet vad begreppet "kreativ bokföring" innebär.
Det är bra. Din ärlighet och redighet kommer troligen inte
att leda dig till stjärnorna, men du är ju inte intresserad av
att bli rik och berömd heller. Du vill mest trivas och vara glad.


Visst finns det en del där som stämmer. Visst finns det en hel del som stämmer. Men i stort allt, det där är INTE jag!
Och ekonom eller revisor... Skulle inte tro det.

1 kommentar:

Deps sa...

Jag passar visst som sjuksköterska... Det där testet är ju helt uppåt väggarna felvaxinerat! :)