5 april 2005

Mmm...

Ca en timme kvar tills pojken kommer hem... Sitter vid hans dator och har roligt. Tog en massa kort med mobilen och förde över dem till datorn så att jag kunde skicka dem till min mail.

Jaha, och snart blir man fattig igen. Fastän jag precis fått pengar. Min bror märkte häromdan att våra två yngsta hanar, som inte är kastrerade, försökte "hum humma" lite på sina systrar.
INTE bra!
Som tur är så verkar inte systrarna vara mogna för något sådant. Men man vet ju aldrig, sådant kan gå fort. Så nu blir det att ringa veterinären så att hon kan knippsa något på dem. Blir en både smärtsam och kostsam historia. Undrar om man får rabatt?

Har äntligen varit en sväng till stugan också. I söndags. Massor som behövs göras. Särskilt med gräsmattan. I höstas när gräsmattan var mjuk och "slabbig" lyckades korna i hagen rymma och trampade glatt omkring på gräset. Så nu är det en massa hålor och dynga på det. Blir roligt att försöka klippa det sen.
Men det var härligt att komma upp dit. Känner mig alltid så lugn och glad av att gå omkring där.
Första gången Peter var där också, och att vara i hans famn där uppe var underbart. Och varför skulle det inte vara det? Var ju på mitt favoritställe på min favoritplats. Inte dumt det inte! =o)
Vilket väder det var sen! Kunde ju gå ute i kortärmat och ändå vara varm. Solen sken och luften var underbar!
Då mådde Jenny riktigt bra!

I dag har det i stället regnat. Inte så väldigt mycket och det behövs regn så det är ok. Temperaturen har sjunkit lite. Men det är fortfarande skapligt ute.

Ska åka hem i dag med. Har absolut inget emot att åka hem, jag har bara ingen lust att åka härifrån.

Inga kommentarer: