13 oktober 2010

B-day

Födelsedag och firande av den är över för detta år. Skönt på sätt och vis. =)
Just på födelsedagen mådde jag rätt dåligt. Mage och huvud ville inte fira mig precis. Men orkade iaf ha mor o bror över för en riktigt läcker middag, rostbiff med ugnsrostade rotfrukter och bea. Blev inte dumt det inte. ;)

Fredagen efter tog Peter, Petra, John o jag en sväng till Linköping för lite mys. Det blev en god middag följt av en frisk promenad, bio ("The other guys", helt ok film)och dryck på De klomp. Vi försökte först på Bishop arms, men där var det knöka fullt. Trevlig kväll blev det iaf även om jag var rätt så trött när man kom hem. Det hade varit en lång vecka och dagen efter skulle jag ju ha barnkalas. ;)

Barnkalaset blev rätt roligt iaf. =) Vi lekte lekar, åt tårta, spelade och mös. Perfekt sätt att fira sin (2)5 årsdag tycker ni inte? ;)
Nu ska jag bara få ändan ur vagnen och pajja alla ballonger, de på bilden är bara en del av dem.










På söndagen kom morfar hit. Även mor o bror ville ta del av smörgåstårtan jag gjorde i all hast den morgonen. Hade tänkt att göra en lchf-tårta, men tiden blev knapp och jag fick välja den enkla vägen. Men jisses vad gott! Även om man fick sota för det efteråt...


Nu sitter jag och väntar in gubben min. Han stannade kvar lite på skolan för att diskutera saker med sina klasskamrater. I måndags hade han sin första tenta och i dag fick han reda på att han fick högsta betyget. 48,5 av 50 Inte illa! *stolt fru* Det som gjorde att han inte fick 50 var att han inte hade formulerat sig/uttryckt sig tillräckligt bra. Själva uppgifterna satte han perfekt.

Nähä, lite mat och vila nu tänkte jag.

1 kommentar:

Nilla sa...

Det ser ut som om du haft en trevlig födelsedag, synd att vi inte kunde närvara (som vanligt!)