3 oktober 2010

Sockerkoma

Oj, vilken dag det har varit. Hade det riktigt roligt i går hos Dennis, trevligt folk och gott vin. ;) Men när man vaknade var man ju onekligen lite seg. Och det var då dumheterna började. En godispåse, sprite och pizza. Vad tänkte man på egentligen? Det var inte ens gott. Godiset smakade bara sliskigt och kemiskt och läsken var som att dricka sockervatten. Pizzan, eller egentligen rullen, vara också sådär.
Men det värsta är ju hur man mår efter. Kunde inte hålla mig vaken, orkade ingenting och somnade i soffan hela tiden. Mår verkligen skit. Vi orkade dock ta ett par turer ner till tvättstugan (jäklar vad jobbigt att gå uppför 5 våningar med en ikea-kasse full av blöta lakan!) och någon maskin här uppe. Fast, det var ju innan sockerkoman det.
Nej, jag har märkt att det funkar relativt bra att äta lite kolhydrater någon gång. Får lite ont i magen men det är ok. Men "rent" socker... Det är inte gott och jag mår bara dåligt av det. Riktigt dåligt.

Katterna har fått lite gott i dag. Och en hel del gos. =) Svårt att tänka mig att de är hela 6 år nu. Tänker fortfarande på dem som blåögda små kattungar. Fast det gör jag ju med Zoomer också för den delen. =)

Inga kommentarer: