16 oktober 2010

Oktoberfest

Mitt jobb, festkommittén på jobbet och Statt här i stan ordnade i år en Oktoberfest för oss och en hel del andra företag i stan som företaget samarbetar med. Tyckte det var lite dåligt att det bara var jag på min avdelning som gick, men det fanns ju ändå några man kände där. En del från andra företag också såklart. Fast jag hade nog ändå inte gått om det inte vore för att man fick ta med sig respektive, i mitt fall Peter så. ;)
Men det var rätt ok iaf. Bandet som spelade visst de vad de gjorde med trumpeter, dragspel och tyska. "Ein prosit, ein prosit, Gemütlichkeit!" ;) Rätt bra renovering dem gjort inne i Parkhallen också, mycket fräschare. Synd bara att det är Statt som har det nu, det märkte nämligen tyvärr på attityden på dem som jobbade.

Inga kommentarer: