19 oktober 2010

Murphy

Ni vet sånna där dagar då allt som kan gå fel, går fel. Så kallade "Murphy" dagar.
Men trots det så sjunker inte humöret så mycket, man skrattar mest åt eländet. Oj, titta jag råkade visst skruva fast min tröja i plåten, hahahahaha. Typ.
Så var större delen av min dag.
Jag kommer till jobbet på morgonen och ska fylla på min vattenflaska, något är fel på kranen och vattnet sprutar som i en fontän rakt i ansiktet på mig. Hahahaha.
Skruvdragaren slirar och bitshållaren vägrar sitta fast. Jag, mycket tålmodigt, går och byter dragaren med ett leende. Upptäcker att den "nya" dagarens batteri är dött. "Inte min dag" säger jag till kollegan jämte och skrattar lite. Hahaha.
Kommer till station 3 och upptäcker att bitset på den dragaren är utnött, det slirar bara runt i skruven. Hittar ingen ny och får kämpa lite extra. Därefter välter jag ut lådan med skruvarna till dragaren. Små små skruvar som nästan glädjefullt rullar ut över hela golvet. Hahaha.
Blir törstig och greppar efter min vattenflaska. Fumlar och tappar den naturligtvis på golvet innan jag får upp den till munnen. Trycker till och sprutar åter igen ansiktet med vatten innan jag slutligen klämmer tungan i "ploppkorken". Ler mot kollegan som tittar roat åt mig. "Tisdag" säger jag och ler. Haha.
Men allt eftersom jag tappar kablar, ramlar av den uppåtnervända papperskorgen, välter ner elpatroner och fumlar med verktygen blir mina skratt mer och mer ansträngda. Till slut återstår bara en grimasliknande leende framför hårt ihop bitna käkar. Mitt vänstra öga har börjat rycka lite.
Tappar ännu en kabel och när jag böjer mig ner för att ta upp den råkar jag sparka in den under bordet.
VRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!
Svordomarna som följde var inte vackra men desto fler.

Efter det kunde jag andas igen. Lustigt nog gick dagen riktigt bra efter det. Eller... Så bra som en tisdag kan var iaf.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Pluttan! Du förtjänar en lugn eftermiddag och kväll. Och du...vi väntar med bilkörningen till i morgon eller nåt. Jag törs inte idag... ;P Kram på dig!

Nilla sa...

Hahaa.....ja sånna dagar är ju lätträknade tack-o-lov, men inte alls roliga. =(