9 maj 2011

Huvudet undersökt

Så i dag har jag alltså varit i Eksjö en tur för att genomgå en magnetröntgen av huvudet. Är lite sur på att bussarna mellan Tranås - Eksjö slutat att gå då det var så smidigt. I stället fick jag nu ta tåget till Nässjö och sedan buss därifrån till Eksjö. Tråkig omväg. Det är vid sådana tillfällen då man verkligen önskar att man hade körkort.
Väl där fick jag dessutom sitta och vänta en halvtimme. De låg lite efter i sitt schema.
Jag fick börja med att strippa. Allt utom trosor o strumpor fick jag låsa in i ett skåp och sen på med den underbara blå rocken. =/ Rummet såg väldigt likt det som är på bilen (fast bilden är lånad från internet) fast jag blev inte fastbunden över kroppen utan fick i stället en ställning om huvudet som skulle hålla det still. Fick dessutom stora hörselskydd då de sa att maskinen lät rätt mycket.
Jag blev inkörd till ungefär mitten med huvudet, jag skonades alltså från att åka in helt och hållet. Till magen ungefär kanske. Sedan satte de igång. SOM DET BRÖLADE! Hela maskinen skakade stundvis och det enda man kunde göra var att ligga riktigt riktigt stilla. Tog ungefär en halvtimme och sedan kunde jag åka hem igen. Med huvudvärk efter det höga ljudet. =/

1 kommentar:

Nilla sa...

Så bra att det är gjort nu....fanns det ingen musik att lyssna på medan maskinen jobbade?
Har gjort magnetröntgen i Kalmar, då fick man välja vilken cd man ville lyssna på. =)
Spännande att få höra resultatet efter röntgen.
Kramar!