5 maj 2011

Magnetröntgen

Fick samtal från Höglandssjukhuset i dag. Den här gången var det inte lika kort varsel. Så på måndag ska jag åka in i en läskig maskin, ligga riktigt stilla och hålla tummarna för att de ska se en hjärna på magnetröntgen. ;)
Känner mig inte det minsta nervös för att något dåligt ska synas, jag vet ju att det inte är det som är problemet. Men det känns skönt att man helt och hållet kan utesluta det sen. Efter det ska jag få en ny tid hos läkaren för att gå vidare. Jag tror inte det finns så mycket att göra åt det mer än att fortsätta att gå till sjukgymnasten, kiropraktorn och massören. Det är träning som gäller. Men jag vill ha min migrän diagnoserad. Inget receptfritt läkemedel hjälper längre och jag är trött på att blir tvungen att stanna hemma pga det.
Men på tal om huvuden... Mitt har börjat ha tonårsfest (ni vet: dunka dunka...) så det är dags att låta det vila mot kudden.

1 kommentar:

Örnens blog sa...

Lycka till gumman och var snäll och hör av dig sen. Kramar