17 april 2010

Ändrade planer

I går hade jag tänkte mig en mysig kväll för mig själv med ansikts- och ögonmask, hårinpackning och kroppssmör. Kanske lite doftljus och en chokladbit.
Men nej, istället började jag må riktigt illa och efter 2h spydde jag första gången. Det var ingen grann syn gubben fick när han kom hem. En vit fru med stripigt hår och röda prickar i ansiktet. (Nej, ingen barnsjukdom, jag får bara en massa prickar pga ansträngningen). Sen följde en natt med magsjuka och diarré. Vid 10-tiden först slutade eländet (peppar, peppar ta i trä...) I stället hade jag fått feber.
Peter har varit en ängel och köpt cola (avslagen), vindruvor och det första jag åt sen i går, Piggelin. Jag har ALDRIG ätit en så god Piggelin! Han har plött min "pannhandduk" och hämtat vatten åt mig. =*
Nä, den här helgen blev inget vidare. Hade tänkt ta mig till gymmet i dag men tror inte det vore en så bra idé. I stället blir det sängen för att ta igen lite av nattens brist på sömn. Tur att man kan nå både TV och dator härifrån.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Va tråkigt för dej/er....ja livet är full av överraskningar, dels en god art å så skit-art! :P
Tänkte på er resa....ni får inte ha FÖR stora förhoppningar om den...man vet aldrig!? =(

Har just läst i Aftonbladet att flygbolagen kan hamna i konkurs om 2 veckor...tragiskt!
Det är ju ledsamt för de som inte kan komma tillbaka, när de önskar å måste av olika orsaker.....

Som alltid....blir det att ta en dag i sänder!

Krya på dej nu...kramar!

Örnens blog sa...

Hoppas söndagen iaf blir bra för dig. Och det här med resan, får vi tänka optimistisk på. Vinden tycks ha vänt så resan kan nog bli av.