12 april 2010

Ledigt

Har haft lite bekymmer med att få semestern att räcka till i år. I och med att jag ska ta ut två veckor nu i maj så blir det bara tre veckor kvar tills den riktiga semestern på 4 veckor... Jag har bett om att få jobba en av dem veckorna, v.31 då fabriken ändå är öppen. Om det inte finns något jobb till mig då så måste jag ta tjänsteledigt den veckan = inga pengar. Jag har väl lite komptimmar som jag kan använda men inte tillräckligt för en hel vecka.
Men i dag hade vi fackmöte på jobbet vilket levererade en lösning. I och med att det är så knapra tider (jag menar, våra högre chefer fick ju BARA en halv miljon i bonus!) så får vi knappt någon löneförhöjning alls i år. 0,9 % vilket motsvarar ca 90 spänn innan skatt. YAY! =/
Men iaf. Facket har förhandlar med företaget, då företaget vill stänga fabriken en vecka vid Kristi himmel, om att förvandla vår "löneförhöjning" till två lediga dagar den veckan (annars hade vi fått kompa) + att företaget bjuder på en dag. Så förutom fredagen den veckan, som vi måste kompa, har vi nu plötsligt en vecka ledigt när Peter och jag är i Egypten. =)
För dem som inte hängde med i mitt svammel så betyder det att det i stort sätt bara går åt en veckas semester under de två veckorna vi är i Egypten. Skulle jag nu inte få jobba v.31 så löser det sig ändå. =)

Inga kommentarer: