20 juli 2010

Ålandskryssning

Tänk vad underbart att ha semester ändå. I början var jag rastlös och visste inte vad jag skulle hitta på men jag tror jag börjar få kläm på det nu. ;)

Helgen har varit riktigt kul. I fredags var Petra och jag och fånade oss på stan, något vi är riktigt bra på. Fun house med Kaffe frappé och spel följt av en massa fnitter inne på Åhléns.
Vi hittade en så underbart läcker outfit åt Petra där som hon underligt nog inte köpte. Undrar varför?
Vad tycker ni? ;)

I lördags var det ju dags för Ålandskryssning igen. Förutom den dåliga starten med spöregn hela vägen till bussen, och senare ett återfall när vi satt uppe på däck och umgicks, så var det bara trevligt. Gott sällskap, god buffé och mestadels goda drinkar. Lite besviken på att airhockeyn var ur funktion, men att mest sitta och prata och smådricka är ändå det roligaste i mitt tycka.
Bilden visar hela gänget som var med denna gång + mig som var bakom kameran då. ;) Dagen efter hände ju inte så mycket, vi var rött trötta, men lustigt nog inte bakfulla (fast det kanske man inte kan säga om alla... ;) ). "Frukost", taxfree och sedan sol-lapande uppe på däck mitt i flygplattan. Det tråkigaste på hela resan är ju alltid bussresan hem, alla är trötta och man önskar bara att man var hemma.

Längesen man åkte på kryssning till Helsingfors. Blir lite sugen på det nu. =)

Inga kommentarer: