25 juli 2010

Väntar

Låg i sängen i går och lyssnade på regnet utanför. Mysigt, men önskar att Peter var där.
Hade en mycket trevlig kväll tillsammans med Petra. En del av vad vi pratade om fick mig dock att börja fundera på det här med förhållanden. Vad som egentligen får en del människor att fungera så bra ihop medan andra inte. Hur det kommer sig att jag har haft en sån tur och lyckats hitta mannen jag vill dela resten av mitt liv med, nästan på första försöket, samtidigt som vissa i min närhet på något sätt bara hittar grodor.
Grodor kan ju iofs vara rätt trevliga för en tid, men inget man orkar med i längden.
Djupare än så går jag inte för stunden, det räcker med allt som skedde i huvudet i går.

I dag blev det sovmorgon, känner att jag är nära att vända på dygnet och det blir bara jobbig när semestern tar slut. Så det får jag väl försöka förhindra. Fast det är jobbigt det med ju. =/
Peter kom hem i morse och nu sitter vi och väntar på att Manzzon ska svara på ett mail. Snabbt svar my ass! Vi vill nämligen köpa en extra handkontroll och hårddisk till xboxen och då vi bor i denna lilla stad så finns det inte så många alternativ på en lördag. Inte efter 1 iaf.
Vi får väl se, annars får vi väl turas om med den handkontroll vi har.

Inga kommentarer: