31 juli 2010

Brumbrum på kalksten

Japp, nu är vi alltså här. På Öland hos Peters föräldrar. =)
Vi kom i går vid midnatt efter ca 4 timmars resa från Tranås. Skönt att resa på kvällen, då slapp vi alla jäkla köer vi alltid lyckas hamna i. Men förutom att busschauffören körde fel två ggr så gick resan ovanligt smidigt.

I dag tog vi sovmorgon. =) Sedan kom Annelie (gubbens systers gubbes mor) och Stig (gubbens systers gubbes mors gubbe) hit och det blev lite fika innan de begav sig hem från ön.
Då åkte vi, jag, Peter (gubben), Maria (gubbens syster), Chrille (gubbens systers gubbe) och Nilla (gubbens mor) till Gertrud (gubbens mormor) och fikade. Dagen till ära, just bara för att vi precis kommit hit, så var det toppenväder! ;D Himla varmt och soligt, men tillräckligt svalt för att kunna sitta och mysa i skuggan. Vilket vi gjorde på altanen hos Gertrud (gubbens... Ja ni fattar nu va?)
Efter det bar det iväg till cross-kartbanan i Källa för, ja, cross-kart. Första gången för både Maria och mig. =)


Lite segt i början för jag vågade inte dra på i kurvorna. Men när man väl bekantat sig lite mer med fordonet, och märkte att man inte välte för minsta lilla, så blev det lite mer ös. Men jag märkte att de inte var byggda för oss kortbenta, längden på mina ben räckte inte för att jag skulle kunna trycka plattan i mattan, detta trota att jag fick en kudde bakom ryggen... =/
Men yay-roligt var det iaf! =D
I mon åker tyvärr Maria o Chrille hem, men innan dess pratas det om att vi ska iväg och prova på go-kartbanan här i Föra. Blir roligt det med.


Nu i kväll har vi bara tagit det lugnt. Tog en promenad runt huset, la upp lite bilder på bdb, kollat på tv och slagit ihjäl tvestjärtar på rummet.

Inga kommentarer: