13 juli 2010

En skoj dag!

Sitter trött nu framför datorn en stund innan jag har vett nog att gå och lägga mig.
Har haft en alldeles underbar dag! Trodde inte att jag skulle orka med något i den här värmen, men allt är visst möjligt. =)
Peter o jag träffade Petra på stan för lite lunch, fönstershopping och avslutningsvis en kaffe frappé och "fyra-i-rad" på funhouse. Medan Peter gick hem, slut på energi, försatte Petra och jag hem till henne för att förbereda det vi hade köpt på Lekis. Vattenballonger och "kardborrerack" med boll. ;)
Det var meningen att vi skulle ha vattenballongskrig vid gapskrattet, men när vi väl fått i vattnet i ballongerna så var jag (?) redan så blöt och det verkade så tungt så vi gick bara bakom huset. =)
Och jisses vad skoj vi hade! Vi använde racketarna till att fånga bollen vi kastade mot varandra och den som missade att fånga den fick den andra kasta en vattenballong på. =D Vi bytte sedan till att spela badminton, då det var mer fart i, med samma regler. ;)


När alla ballonger var slut och nya torra kläder var på gick vi till ICA för inhandling av lite onyttigheter. Sedan spenderades resten av kvällen med film, den senaste Shrek.

Nu är jag helt slut och längtar verkligen efter sängen men först vill jag bara uttrycka min glädje för en mycket god vän som kom in på den skola/utbildning han sökt till. Grattis Alex!

Och nu: Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

Inga kommentarer: