8 december 2010

Julfest & Betnér

Redan onsdag... Veckan går fort även om dagarna är otroligt sega. I dag kunde jag knappt hålla mig vaken på jobbet, baljade i mig kaffe och fick ont i magen. Har inte sovit så mycket de senaste dagarna och det tar ut sin rätt. I går kom vi ju inte hem förrän halv 12 och ännu senare i säng. Man kan säga att vi var ute på date i går. ;) Träffades på stationen direkt efter Peters skola och åkte till Linköping. Där åt vi lite gott och kollade/lyssnade på ”Livets ord” med Magnus Betnér. Han är så jäkla rolig! =D Det var det verkligen värt!

Annat som har hänt är ju att det var julfest med jobbet i fredags. Det blev förfest hos A i stället för P och jag lyckades till och med skaffa skjuts dit. Bra början på kvällen med andra ord. =)
Innan jag gick ut ur porten höll jag dock på att stressa ihjäl mig. Har ingen aning om hur det gick till men tiden flög i väg. När det var 40 minuter kvar kom jag precis ut ur duschen med blött hår. Fick i ren panik bestämma mig för för vad jag skulle ha på mig och sedan sammanlagt 10 minuter för hår och smink. Fast... Har man bara fått i sig ett par glas vin så känner man sig snygg oavsett hur man egentligen ser ut. Och den här kvällen kände jag mig SNYGG! ;P
I väg iaf på en riktigt rolig förfest. A och jag brukar inte alltid (eller kanske sällan) komma överens, men på senaste tiden har det funkat. Kanske för att han har blivit far? ;) Det bjöds på spontan "singbattle" mellan F och M (M vann överlägset) till Bonnie Tyler.
I väg till Parkhallen och resten av företaget. Maten var ok detta åt, fast när den väl serveras så har man ju fått i sig en del flytande föda så man var inte jätte hungrig. ;) Mingel med en del halv- och helbekanta och en massa kramar. Sedan var det dags för dans. Otroligt att man orkar dansa efter en vecka på fötterna och ont i knäna. Tur att man fått i sig en del "bedövningsmedel" ;)
Vid midnatt började de sista i "gängen" bryta upp och då gjorde jag detsamma. Ringde Peter som var på Fish med ett par vänner och gick dit. Men när det pratades om efterfest på Fish så gick jag hem. Hade ju ändå varit uppe sen halv 5 på morgonen och energin började ta slut.

Nåt mer? Jo, i lördags var Petra här. Jag mådde väl inte precis jättebra så vi tog en sväng till affären och sedan satt vi inne och kollade TV och pratade. Skönt att kunna göra det ibland. =) Städ och handling hanns med också den helgen. Hoppas bara att Willys blir klart nu innan jul. Vill inte tänka på hur julhandlingen blir där annars. =/

Känner mig efter med allt till julen i år. Det är redan den 8:e och det enda som kommit upp är stjärnorna i fönsterna. Inte en enda julklapp är inhandlad, inget bakat (blir nog ingen sådant i år), julgardinerna är inte ens sydda och jullådorna står fortfarande i skrubben. Blir ju jul på Öland i år så så mycket behöver jag ju egentligen inte göra här hemma. Men ändå. Jag älskar ju julen, men i år kommer den så jäkla snabbt. Varken min kropp eller huvud orkar med. =/
Och glöggen jag smuttar på just nu smakar bara varm blandsaft...

Inga kommentarer: