2 december 2010

Stökig vecka

Vilken vecka det har varit. Både till det bra och det dåliga, men full fart nästan hela tiden.
Lördagen spenderade jag med prylar upp till fotknölarna när jag försökte leka tetris-mästare i "matsalen" och skrubben. Var kommer alla saker ifrån egentligen? På kvällen kom Peter hem från DH igen och John kom över för lite tv och dricka. Pojkarna fortsatte sedan till Fish medan jag gick och la mig. Jag var övertrött.

Söndagen mådde jag inte så bra, ryggen igen. Men gick iaf ut en sväng på stan för att äta och kolla på julskyltningen. Det hade man ju kunnat skippa. Väldigt dåligt med just skyltning och vädret var skit.
Var orolig för Zoomer också, vi misstänkte väl urinvägsinflammation eller något för han gick omkring och drittlade i hela lägenheten. Var lite "off". Måndag morgon ringde Peter till veterinären, då han ändå var hemma pga förkylning. De pratade om urinsten och vi skulle komma dit på em.
Måndag kändes som en enda karusell. Cykla till och från jobbet. I väg till frissan och skynda tillbaka för att ta en taxi till veterinären och sedan gå hem för att vänta ett par timmar och sedan gå tillbaka till veterinären och ta taxi hem. I väg till apoteket, ica för att handla och öb för att lämna tillbaka en sak. Var helt slutkörd efter det. Och dessutom himla orolig för lilla gubben.
Zoomer visade sig ha hela blåsan full av grus och de fick skölja rent flera ggr. Han måste ha haft ont för blåsan var stenhård. =/ De hittade även en liten mängd socker i urinet så det måste vi tillbaka för att testa om 2 veckor. Har läst på en del om diabetes för katter om det skulle visa sig att han har det. Mmen egentligen vill jag inte tänka alls på det och hoppas att det bara var en tillfällighet eller att det går att reglera med specialfoder.
Nej, just nu vill jag bara koncentrera mig på hans blåsa och att få i honom infektionshämmande tabletter och smärtlindrande vätska. Specialfodret han fick kan han inte få nog av. Men det är klart att man oroar sig.

I tisdags var jag hos kiropraktorn igen. Hon har rättat till min bäckenbensförskjutning (ena benet är inte längre 5 cm längre än det andra!) och låst upp en hel del i rygg och nacke. Men det här är ju något jag kommer att få jobba med livet ut säkert. Jag ska höra av mig till en sjukgymnast igen för att få lite övningar och sånt för att förebygga. Men jag är nog klar hos kiropraktorn för i år iaf. Vi pratade om att det är väldigt lustigt att jag inte fått migrän efter mina besök hos henne. Eftersom vi hållit på mycket med bla nacken och jag lätt får migrän. Men skönt är väl det.
Men som vanligt skulle man inte sagt något. På kvällen fick jag just migrän. Nässprayen som tidigare funkat för mig funkade inte nu. På morgonen efter var det likadant och sprayen var verkningslös. =/
I dag var det ungefär likadant. Andra dagen hemma från jobbet och jag avskyr det. Fast jag kan inte påstå att jag sörjer det faktum att jag missa den jätteroliga tipspromenaden på jobbet... ;)
Just nu är det skapligt iaf. Migränen har övergått till en dov huvudvärk som gör mig på dåligt humör, men som inte hindrar mig från att fungera. Ska till frissan i em igen. Klippte mig i måndags och i dag blir det färgning. Får se hur det går.

I morgon blir det julfest med jobbet. Förfest hos P och sedan mat och stoj i Parkhallen. Man får väl hoppas att det nu med nya ägare är bättre mat än förra året. Ska bli lite roligt, även om jag inte just nu är så himla festsugen. Svårt att tänka ut vad man ska ha på sig också. Man vill ju vara fin men gärna inte förfrysa i det här vädret. Blir en bit att gå till förfesten också.

Nej, om man skulle ta och försöka stänga av huvudet en stund nu?

Inga kommentarer: