25 mars 2005

Bagare Jenny

Vad man står i egentligen. Men jag har räknat ut allt. Just nu bakar jag bröd (känner mig som rena bagaren som går upp vid 7 för att baka...) och medan degen jäser sitter jag här vid datorn och fixar en grej. Sedan sätter jag på lite musik och bakar ut degen och så in i ugnen. När baket är klart äter jag frukost, sedan röjer jag i köket och städar det sista i mitt rum.

Det största frågetecknet är om jag ska eller inte ska hänga med upp till sommarstugan. Vi ska dit för att kolla så att allt står rätt till. Har inte kunnat göra det tidigare pga all snö och en backe upp till stugan som är tjurig.
Vare sig om jag följer med eller ej så ska jag, när vi eller dem är hemma från stugan, bädda rent i sängen (ska hämta en "ny" bäddmadrass därifrån) och duscha och tvätta håret. Efter det är det dags att slänga i några saker i en ryggsäck och bege mig till min underbara pojke som för övrigt fyller hela 24 år i morgon! Han börjar bli riktigt gammal... ;o)

Oh, innan jag ska till Peter ska jag även hänga med mor och handla, om något är öppet då.
Hoppas.

Så... Har jag glömt något? Jo, ska ju hjälpa mamma att bli snygg i håret också. Ska blåsa det och försöka få det att stå uppåt men inte likna en piggekott. Det blir intressant.

1 kommentar:

Deps sa...

Blir det nybakade bullar? :)