24 mars 2005

Dammråttor och leksaksmöss

Jaha, i dag blir det att städa. En vän till mamma ska komma på besök i mon eller övermon och ska då låna mitt rum att sova i. Min brors rum skulle inte ha gått, dammråttorna skulle ha slängt ut henne hela tiden.
Men det betyder att jag ska bädda rent, damma och dammsuga, blocka undan så att det inte ser så rörigt ut och slutligen, ta bort alla eventuellt pinsamma saker.

I går när jag hade gått och lagt mig började Bus att riva under mitt nattduksbord. Till slut hittade han en försvunnen mus. Leksaksmus alltså. När han hade fått tag i den tog han den i munnen, sprang ut i hallen och började morra. Våra katter brukar göra det, samma sak blir det om de har fått en godisbit. Börjar någon av katterna att morra så håller sig resten av "packet" borta. Jag vet inte hur men till slut så fick Topsy iaf tag på musen. Och när den lilla flickan börjar morra så håller sig ALLA borta! Den katten alltså...

Inga kommentarer: