13 mars 2005

Katter, kyckling och snö...

När jag kommer hem efter att ha varit hos pojkvännen i några dagar, brukar jag få ett ganska halvljummet mottagande hemma.
Av katterna alltså.
Någon/några av, eller i bland tom alla, de små brukar komma framtrippande för att se vad det var som kom genom dörren. Sedan kommer Sussie, kattmammman. Men den enda katt som verkligen är min, pappa Zoomer, brukar vara svårflörtad. På sin höjd att han lägger sig på golvet i ett intilliggande rum så att han kan hålla koll men inte vara nära. Nej, med Zoomer får man se till att smöra för en del innan han förlåter en för att ha varit borta så länge. Det blir en del "gulligull", klappar, kramar och pussar, sedan tycker han om en igen. Weee!
Men i går var det annorlunda. Den först asom kom fram till mig var Zoomer som strök huvudet mot mina ben. Sedan kom alla andra och hoppade nästan på mig.
Hm, antingen så hade de saknat mig eller så var de synska och kunde se in i min väska där det låg två möss och en "musboll" med pinglor och kattmynta i.
När de sedan fick de små leksakerna blev det inte mycket gull iaf. Man fick knappt komma i närheten av dem eftersom de då trodde att man skulle ta musen i från dem.
De små söta krypen... Kan inte låta bli att älska dem, alla 6.

I går åt jag nog en av de godaste affärsköpta pizzorna som finns. Ristorante med ost, tomat, kyckling, majs och spenat. Har aldrig smakat kyckling med spenat, men med lite extra ost (annars hade den nog varit lite torr...) så var den så god att jag inte märkte att jag nog inte skulle ha tagit de där sista bitarna eftersom min mage höll på att explodera.

Och snön är tillbaka igen. För bara några dagar sedan kunde jag gå ute med öppen jacka och låta solstrålaran slicka mitt ansikte.
Men nu... Ja självklart ligger det en massa snö på backen och senast jag tittade ut höll det på att snöa. =o(
Jag har sådan lust att ta min kamera, åka eller gå någonstans och fota motiv som INTE innehåller snö! Visst kan snö och is vara väldigt vackert att fota, men jag är så trött på det att jag inte ens vill se det genom en lins.

Nope, i dag blir det en innedag. Ska plocka undan lite efter katterna i mitt rum, leka lite med dem, kanske titta på någon film och bara vara glad över att det inte finns någon snö i lägenheten.

Inga kommentarer: