31 mars 2005

Plugga eller inte plugga och VAD, DET är en jäkla bra fråga!

Fick en kurskatalog i dag som jag beställt. Från IAA i Eksjö. Där har de tre tvååriga högskole- och KY-program: 3D-animering, digital animering och datorspelsproduktion. Det är 3D-animeringen som lockar lite.

Har tänkt på det ett tag nu. Jag hittar inga jobb, knappt ens till att söka, och praktik lockar men jag har ingen aning om var jag skulle söka. Så varför inte börja plugga igen? Varför inte utbilda mig vidare så att jag har större chans att få arbete samtidigt som jag har något roligt att göra?
Men då kommer frågan om vad jag ska plugga. Det får gärna vara någonstans på pendlingsavstånd vilket begränsar det en del. Sedan ska det vara något inom media, som foto, data, reklam, design mm.

Jag har ju länge velat utbilda mig till fotograf och det vill jag fortfarande. Iaf utbilda mig högre. Men foto har alltid varit en hobby och som min pojkvän sa, att han är rädd att skulle tröttna på sin hobby om han arbetade med det (eller något liknande...) sätter ord till några av mina tankar jag haft ett tag. Samt att jag inte har den framåtandan som krävs för att bli en framgångsrik fotograf.

Så om man skulle välja något som ändå kan ha en anknytning till foto, som design och data. Det är jag ju också väldigt intresserad av. Jag älskar att sitta vid datorn, men jag har aldrig något att göra vid den (avsaknad av fantasi där igen...). Men då tänker jag samtidigt på att jag har problem med min nacke och mina axlar, samt att jag lätt får huvudvärk...
Fast, jag har ju funderat på att bli fotolärare. Men jag tänkte alltid att det kunde bli när jag blev lite äldre.


Blääää, vad mycket gnäll!

Jag gör så här: Jag kollar runt lite bland utbildningar här omkring och sedan pratar jag med Arbetsförmedlingen och sedan får jag se. Mm.

Inga kommentarer: