25 januari 2011

Dumdag

Suck vilken dag. Ingen vet något, alla saknar stake och kvar blir man att ta hand om resterna. Haft en dålig natt också då jag vaknade var 20:e minut. Men trots det så har dagen gått ovanligt fort. Särskilt för att vara tisdag. Men jag känner mig ändå en aning knäckt och funderar på att skita i affären och satsa på online pizza. Har inte bestämt mig än.
Cykeln har börjar krångla igen också. Den är alltid dum, så fort det blir vinter så låser sig växlarna på en växel. Jag klagar inte direkt på det då jag i stort sätt bara cyklar på 3:an ändå. Men nu, i dag, så vill den hoppa över till 2:an hela tiden. Jag avskyr 2:an, den gör ju ingen nytta. Den hjälper inte tillräckligt i branta backar och man får cykla som en galning på raksträckor för att komma någon vart. Dessutom "hackar" växeln. Ni vet när den hoppar över ett halvt varv då och då. Skitirriterande. Jag lyckas få in 3:an någon gång i bland under min färd, men straxt därpå är den tillbaka på medelmåttiga 2:an. BLÄ!

Inga kommentarer: