30 januari 2011

Morotskaka

Efter nästan ett år har jag fått ändan ur vagnen och beställt papperskkopior på egyptenresan. 389 bilder blev det och efter en väldigt hårt gallring och sedan en ännu hårdare tillsammans med Peter kunde jag få ner dem till 300st. Albumet vi köpt rymde nämligen bara 300st. Stod det! För när jag var klar upptäckte jag att det var två sidor över. Dessutom hade jag visst hållit albumet upp och ned när jag satte in korten. Just my luck. Men de är där iaf. =D
Det är så hemskt med allt som händer i Egypten. Nu hade dessutom oroligheterna tagit sig till Sharm el sheikh och man kan inte låta bli att tänka på alla man träffade där. Eller på alla historiska föremål som blivit förstörda på Egyptiska museet i Kairo. Människor kan vara så... grymma. =(

I går var Peter o jag en sväng till Linköping. Vi hade planerat en del vi skulle fått gjort men kom hem med bara en sak avbockad. Fast vi funderar på att återvända en sväng nästa helg igen och gå o se "Trassel" på bio.
Vi får se.

I dag hade jag rätt tråkigt. Jag var väldigt trött och visste inte vad jag skulle hitta på. Så efter en tupplur i Peters knä satte jag igång och gjorde en morotskaka. Var lite skeptisk först då jag råkade smaka på smeten. Inte god alls ju! Men resultatet blev riktigt riktigt bra! OM jag får säga det själv... ;) Ska man klaga så kanske det är på konsistensen, lite väl mjuk och inte något tuggmotstånd direkt. Men god var den iaf! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Även om jag sett bilderna så ska det bli kul att se dom som kort =)