14 januari 2011

Spänning

Nyss hemkommen från sjukgymnasten. Hon sa väl inget som man inte redan vet egentligen.
Jag är en jävligt spänd person bara. Dygnet runt går jag omkring och spänner kroppen. Mina andra besvär gör att jag spänner mig. Jag oroar mig över en massa onödigt skit som gör att jag spänner mig. Jag försöker att tänka på att slappna av och avspänna kroppen. Vilket leder till att jag oroar mig över att jag oroar mig så mycket och spänner mig för att jag tänker på att inte spänna mig. Vilken soppa.
Vi körde 20 minuter med akupunktur för att lindra lite. Fyra nålar i ryggen med ström i och så en i vardera hand. Kändes rätt skönt, förutom när hon satte fast dem förstås. ;) Men några övningar blev det inte den här gången och jag gick inte in på det så mycket. Ska komma tillbaka nästa vecka (där ryker ännu en komptimme) och får ta upp det då.

Men nu ska jag banne mig försöka mig på meditation! Jag tycker det ser fånigt ut, jag kommer säkerligen att känna mig fånig och det är egentligen lite fånigt. Man ska trycka undan allt annat man behöver göra föra att sitta och inte göra något i typ en halvtimme. Får se hur det går. *skeptisk*
Men om det funkar så kan det ju vara rätt bra. Sitta ner och verkligen inte tänka på något, det är där "hummandet" kommer in, det får en att tänka på ordet och inget annat. Men jag tänker INTE säger det högt! Någon måtta får det väl vara. Det svåra blir nog till att inte bli störd. Räcker ju att en katt plötsligt hoppar på en så är det kört. Till sommaren kan man ju dock sitta ute någonstans. Och att få TID till det...

Jaja. Nu är det helg. Tänkt att ta det lugnt. I kväll blir det tv och dator då jag är väldigt trött (dålig sömn kombinerat med avslappnande behandling). I mon ska jag nog komma i väg till gymmet på fm och på kvällen kommer ett par grabbar över för lite öl och spel med Peter. På söndag ska Peter o jag försöka ha en vi-dag. Det har varit en hel del grejer den senaste tiden och jag har saknat att bara hitta på något vardagsskoj med maken min. =)

Ohohhoohoo...! Höll på att glömma, en kollega till mig är gravid! Det kommer att bli hennes andra barn och det är så spännande! =D

Inga kommentarer: