13 januari 2011

Gnäll

Så, i mon bär det av till sjukgymnasten (i stället för i dag). Den förra jag var hos hjälpte mig knappt alls och verkade inte märka att jag hade en "bäckenfelställning". Så det ska bli intressant.
Mest vill jag ju ha hjälp med lite träning och övningar för att förebygga att jag får ont. Jag kanske behöver ta ännu en tur till kiropraktorn. Vem vet.
De senaste två veckorna har varit hemska med värk. Jag har verkligen tänkt efter hur jag står och jobbar och tvingar mig själv att stå rätt. Det är lätt falla tillbaka i gamla mönster då man stod och lutade sig på ett ben. BIG NO NO! ;) Det "roliga" är att jag har träningsvärk längst upp på mina vader. Antagligen pga att jag står annorlunda. Rätt tragiskt när man tänker på det egentligen.
Jag är så trött och "skrumpen" att jag knappt orkar hålla överkroppen så som jag ska. Det tar sådan kraft att bara försöka hålla axlarna bakåt och känner mig inte avslappnad i nacken ens när jag ligger med stöd.

Gnäll, gnäll, gnäll... =/
Men det är sådant humör jag varit på den här veckan. Värk har jag gått med nästan hela mitt liv på nåt sätt. Men nu, när det är värre, börjar det gå ut över mitt humör. Ena dagen går jag omkring och är förbannat på allt pga det. Och andra dagar är jag mest ledsen. I går gick jag omkring och ville böla var tredje minut. Nog tur att Peter var i väg hos några vänner då. =/
I dag har humöret varit bättre dock. Samtidigt som energin varit på botten. Har haft svårt att sova ett tag nu. Dum som jag var ville jag pigga upp mig med en bit mjölkchoklad. Har ju slarvat rätt mycket över jul och nyår och trodde inte kroppen skulle reagera så mycket på allt socker nu. Men det gjorde den. Hann knappt känna av sockerenergin innan sockerkraschen kom.
Som man säger: Är huvudet dumt, får kroppen lida. ;)

Inga kommentarer: