2 februari 2010

Bettskena

Var hos tandläkaren i dag och hämtade min bettskena. Märkte att mina tänder ändrat sig en hel del sen i december då jag gjorde avtrycken, skenen spände en del och dessutom var det rätt så svårt att få av den. =)
Nu återstår det bara att få Peter att inte skratta allt för mycket åt mig när jag använder den. Förstår faktiskt inte varför han skrattar alls.
Är det inte sexigt att läspa eller? ;)
Fick frågan om jag tuggade mycket tuggummi också. Och det gör jag ju. Det gör jag rätt så väldigt mycket faktiskt, har jag alltid gjort. Men det är visst inte bra för mig. Tandläkaren förstår varför jag gör det eftersom jag antagligen går och spänner käken hela tiden,  men resultatet av tuggandet blir i stället att käkmusklerna får jobba ännu mer. De får inte en lugn stund mellan tandagnisslandet, tuggandet och när jag spänner käket. Det ska bli intressant att använda den. =) Hoppas verkligen jag kommer känns en skillnad nu. Särskilt för de pengarna också. ;)

Jag tog även hem gipsmallen av mina tänder som användes till skenan. Tyckte det var lite roligt. Fick veta att de varit med i upplärningssyfte också. Någon hade visst övat på att slipa bort karies på dem. =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo det är lite svårt att prata begripligt med en sådan skena i truten, hahaaa....
Jag har haft två olika skenor för mitt gnizzel.
När man blir van så märker man den inte under sömnen , kommer ihåg att jag ibland fick leta efter den på morgonen......ibland under kudden eller bredvid mej.
Nu var det några år sen jag slutade att anv. den....när man lagar nån tand så måste ju skenan justeras.
Lycka till Jenny! =)

Nilla sa...

Anonym är din svärmoder. ^^

Örnens blog sa...

Ja John sa att han sett dig cykla på Ydrevägen och då kom jag ihåg att du skulle hämta bettskenan idag. Hoppas den hjälper dig nu raring! Kram