20 februari 2010

Jaha

Då var det helg igen. För varje vecka som går så känner jag mig bara tröttare och tröttare. Kan det inte vara dags för semester snart? Vädret hjälper ju inte till heller. I fredags när jag skulle gå hem från jobbet provade jag att gå på andra sidan gatan, bara för att få lite variation. Slutade med att jag blev tvungen att gå över en del av trottoaren som inte var plogad. Snön räckte mig enda upp till min, hm, kvinnliga del.
VAD FAN!
Snön kommer verkligen att ligga kvar till midsommar. Och då försöker jag inte ens att överdriva. Tittade ut genom balkongen och såg att snön där nästan räcker över kanten. Tycker inte det ska vara så här. Men just nu har det lugnat ner sig lite ute. Nyss vräkte stora flingor ner, men nu är det bara små flingor...

Mor min fyllde år i går. Så direkt efter jobbet gick jag dit och straxt efter kom Peter och John med kina-mat, kladdkakan jag hade bakat och så vår present till henne. Hon har fått något mer, men det får hon själv vara med att bestämma närmare. Så efter lite krubb spelade vi Trivial Pursuit, hann inte klart men gjorde så att vi kan fortsätta en annan dag. Hon verkade nöjd över dagen så vi lyckades nog att fira henne. =)

Peters knä är inte mycket bättre. Det har blivit mycket mindre än vad det var i början, men han får fortfarande väldigt ont av att gå och det viker sig i bland. =( Men nu har han blivit sjukskriven 2 veckor till vilket är bra, nu slipper han känna press på sig och kan kurera sig i god tid. Att han fått en hel del pengar från Folksam som "kompensation" är inte dumt det heller. ;)

Det finns musik som man kan lyssna på under en tid och sedan glömma bort. Har man tur kommer man ihåg dem efter några år och lyssnar lite på dem igen, men man fastnar inte lika mycket för dem och det är inte heller lika bra som man tyckte då.
Och så finns det musik som man hela tiden återvänder till det. Som är lika fruktansvärt bra nu som det var för 6-7 år sedan. En av dessa grupper är 3 doors down.
Och vilka minnen det kan framkalla! Vissa låtar kan verkligen ta mig tillbaka till när jag satt i tåget på väg till eller hem från skolan i Nässjö. Eller när jag satt hemma och spelade Sims 1. =)


Det var härliga tider det. =)

Inga kommentarer: