22 februari 2010

OS eller inte OS?

Jag har aldrig förstått mig på det här med OS. Sport överhuvudtaget har jag aldrig varit särskilt intresserad av att titta på och förstår inte vad som skulle vara annorlunda med OS. Tycker faktiskt den här "hysterin" över det känns lite löjlig. Även folk på jobbet som i vanliga fall är rätt så ointresserad av sport blir helt till sig över OS. Dessutom verkar de flesta tro att alla är lika intresserad som de är, och skulle någon inte vara intresserad av OS är det som om personen bryter mot en oskriven social regel. Det är inte det att jag tycker illa om OS, visst är det roligt om Sverige gör bra ifrån sig. Jag bryr mig bara inte om det och att behöva bli "påprackad" av det från TV, radio och folk runt omkring mig hela tiden är rätt så tjatigt. Tur att OS inte är varje år. =)


Här kommer en uppmuntrande bild från min väg hem från jobbet. Den är tagen med mobilen så det syns inte så väl, men kanterna på var sida om gångvägen räcker mig upp till midjan. Och då menar jag inte vallarna utan snön som ligger helt orörd... Det är helt jäkla otroligt hur mycket snö det faktiskt är just nu! Och vilka vallar! Vissa av dem som jag passerar på hemvägen är ungefär en och en halv bil höga. Dessutom har det snöat nästan konstant sen jag kom hem och så ska det snöa i helgen. Om jag hade älskat snö så hade det här varit rena paradis-vintern! =/

I dag var jag verkligen på väg till verkstan med min cykel för att lämna i den. Eller nästan på väg iaf. Råkade lägga mig på sängen och gosa med Peter en stund och sen när jag tittade ut så vräkte snön ner så jag tappade lusten. Ska göra ett försök i morgon igen. =)

I alla förhållandena så finns det "fartbulor", små gnabb och till och med gräl. Så är det bara. Det är de som klara sig förbi dem som har något hållbart. Det är så jag ser det iaf. =) Nej, Peter och jag har inte grälat, utan det är den andra sidan av det här jag tänkte skriva av mig om. Nämligen att man kan gå omkring och älska en person så mycket och allt känns bara bra. Men ändå, på någon sätt så kommer det perioder då allt känns lite extra bra. Man känner sig nästan nyförälskad igen och extra upprymd över att få vara med den här personen. Just nu är jag inne i en sådan period. =D Peter blir väl galen på mig snart så som jag klänger på honom. Stackarn... ;) Jag ❤ dig!

3 kommentarer:

Nilla sa...

Jo då snön syntes...man klickar på bilder så blir den bautastor, såg även en bautastor Peter...kläng på du, han håller säkert??!! =)

Örnens blog sa...

Förstår att jag är en av personerna som du menar om OS. Nej, jag prackar inte på dig om OS...jag bara sa att jag faktiskt tycker det är kul att se Sverige få medalj i någon av grenarna. Det är nog lite Mormor i mig trots allt eller vad tror du? =)

Jenny sa...

Nä mor, det här skrev jag innan jag ens hade pratat med dig. =) Folket runt omkring mig var menat dem på jobbet.