14 februari 2010

Vilken vecka

I fredags började min cykelkedja att hoppa igen. Den hade ännu en gång blivit för slapp. Så i helgen spände Peter o jag den. Men något gick fel och i måndags fick jag "springa" till jobbet, ett riktigt under att jag faktiskt hann i tid!
Fixade med cykeln på kvällen igen och åtgärdade felet. Men på tisdagsmorgonen så hoppade kedjan igen. Utan anledning denna gång. Så nu skiter jag i det.
Den jävla cykeln har bara krånglat sen jag köpte den.
Så nu får jag gå till och från jobbet, jag får gå upp tidigare och kommer hem senare. Men vad kan jag annars göra?
Har funderat på att lämna in cykeln, men samtidigt känns det inte som någon idé. Det "roliga" är ju att en på jobbet har en precis likadan cykel och har haft samma problem.
Så för er som funderar på att köpa en Dacke-cykel från ICA: Tänk igenom det riktigt väl!

I fredags trampade Peter snett med vänstra benet och drog nästan knät ur led. "Klock" lät det som han själv beskriver det. Sedan utgav han ett vrål. Han var på sjukhuset i måndags o det blev sjukskrivning i en vecka (men jag tror det kommer att bli längre) och han får hoppa runt med en krycka. Men vi upptäckte i går att svullnaden har lagt sig en hel del. Men tyvärr är det ju fortfarande vatten i knät och jag bara hoppas att han slipper att få hjälp med att ta ut det. =(
Han ska tillbaka till läkaren på måndag och undersöka det lite närmare. Tycker så synd om honom, i början av veckan kunde han inte ens böja på benet och det är inte lätt att tala om för katter att de inte får hopp upp eller kliva på knät. Har själv haft väldigt svårt att inte råka stöta till det eller knuffa till honom så att han får ont. =/

Min bror fyllde förra torsdagen (4:e feb). Så förra fredagen var vi och firade honom på Fish följd av fest hos Dennis. Blev lite mycket för mig den kvällen så nu blir det till att ta det lugnt ett tag, blir nog inga problem. ;)
Och i lördags bjöds det på hemmagjord smörgåstårta av John. Mumms!
Förutom lite mer "seriösa" saker såsom bla en hårklippningsmaskin och wasabinötter så fick han även av fin målarbok med prinsess-motiv och tuschpennor av Peter och mig. Tyckte att det kunde passa en pojke som fyller (2)8 år. ;)
Men pennorna ljög! De var inte ALLS lätta att tvätta bort från huden! Dumma pennor...

Jag var tillbaka hos frissan i torsdags och gjorde lite slingor. Tanken var att de skulle bli silver-gråa men då jag har färgat mitt hår rätt många ggr så blev det lite gula toner kvar ändå. Och detta trots att jag satt hos henne i 2½ timme. Men jag har skickat efter ett silvershampoo nu som jag hoppas ska ta bort lite av det gula. Inte så att jag tycker det är direkt fult som det är nu, men jag tror det skulle vara snyggare med mer grått. Vi får se.

Dagen har varit rätt skön iaf. Vaknade inte förrän 12.34 i dag. Blev rätt chockad då jag inte vaknat av någon av de tre alarm jag hade ställt. Men det har varit lite dåligt med sömn veckan som gått så det kanske var kroppens sätt att ta igen sig lite. Kände mig rätt så utsövd iaf.
Sedan blev det lite dator och dusch innan Peter och jag gick i väg till Petra (vad jag är nära att skriva Petar hela tiden! Ska det vara så svårt eller?) där Tessan var lekfull och Wii:et var igång. Alltid lika roligt. =)
Nu börjar det dock bli dags att leta sig till sängen, känner mig tröt och huvudet har börjat värka lite igen.

Inga kommentarer: