18 februari 2010

Det kommer mera...

Tittar ut och det jag ser är inte lockande. Inte lockande alls. Man skulle kunna tro att det är dimma, men det är det inte. Nä, det är fint snö som yr runt i alla möjliga riktningar. Fast kanske mest åt ett håll och det är tyvärr inte ens vertikalt. =/
Börjar bli trött på att gå till och från jobbet nu. Särskilt i det här vädret. Varje steg och fötterna glider lite på underlaget. I bland känns det faktiskt som man står still.
Nej, på måndag ska jag nog lämna in cykeln. Min ilska över eländet börjar gå över och jag är trött på att gå upp tidigare bara för att hinna till jobbet.

Jag vill berätta om en rolig grej på jobbet som en arbetskamrat berättade. Det här med att vi bara får ta pauser nu för tiden i stället för raster verkar inte fungera så bra. Därför gick två av våra chefer och deras chef runt på de olika avdelningarna och frågade vad vi tyckte om pauserna, om vi hade några idéer. Inte så smart.
På en avdelning hade en av cheferna berättat om företaget han hade jobbat på innan. Där hade de jobbat i 12 timmar med bara två 15-minuters raster. Därefter vände han sig till en av männen i den avdelningen (som även han hade jobbat på det företaget innan) och sa: "Och det funkade väl bra, eller hur?" Varpå mannen svarade: "Jag har opererat båda mina knän..." En kvinna la sedan till: "Du kan ju komma med en jämförelse som funkar..."
Där fick han så han tålde! =D
Flera kom med förslaget att cheferna kunde ta bort deras stolar, höja deras bord och sedan kunde ju de stå upp hela dagen om det nu inte är så farligt. Men det lyssnade de konstigt nog inte på.

Inga kommentarer: