16 februari 2010

Yay!

Nu har mina leksaker kommit! =D
Har inte hunnit att leka så mycket med dem än dock, klockan var mycket när jag kom hem och nu borde jag egentligen redan ligga i sängen.
Men datorn funkar iaf, även om det tog en evighet att starta upp den. Alla installationer vet nu.
Just nu är jag ute efter ett bra fotoprogram som inte kräver så mycket av datorn. Är ju en sann Photoshop-användare (det finns inget bättre) men på den här lilla skrutten så skulle det nog inte flyta så bra.Några förslag?
Just nu har jag tagit ner Picasa, men det är ju inget att hänga i julgranen så att säga. Kan inte ens hitta var man förminskar bilderna.
Finns det ingen mini-ps till min mini-pc? ;)

Kameran har jag knappt alls hunnit leka med. Har tagit lite bilder här i lägenheten, men bara för att testa den. Har tänkt att gå ut en dag och sätta den på prov, men det betyder ju att man ska avsätta tid för det med. =/ Vi slutar visserligen en halvtimme tidigare nu för tiden, men det märks knappt.





Dessutom kom jag på att jag behöver skaffa ett nytt SD-kort. Det enda lediga jag hittade här (eller rättare sagt, som Peter hittade) var på bara 512 mb. Det kommer man inte långt på om man vill leka med en kamera. =)

2 kommentarer:

Örnens blog sa...

Har du testat PhotoScape? Jag har den nerladdad. Det enda jag har förresten att ändra foton med. Fast man kan inte retuschera =(

Nilla sa...

Jättefina grejer....öhhh, jag menar leksaker. =)

Jo jag kan också rekom. PhotoScape, det går att retuschera där fast jag gillar inte.....jag gör det enklare i Photolightning.

Ha det nu så kul...när du hinner! =)